Съветът на ЕС ще реши за превозите

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6898645 Съветът на ЕС ще реши за превозите Съветът на ЕС ще реши за превозите www.24chasa.bg

Ето защо там трябва да се

лобира, Европарламентът е

просто съвещателен орган

Постигнахме пълна победа с пакета “Макрон” - той няма да засегне превозвачите. Така побързаха да се похвалят български евродепутати, след като в понеделник комисията по транспорт към Европарламента гласува текстовете относно новите правила за превозите.

Според тях българските фирми няма да плащат в повечето случаи европейски командировъчни на шофьорите си, водачите ще могат да спят в камионите, няма задължително да се връщат на всеки три седмици в родината си.

На пръв поглед наистина изглежда, че сме победили и този конкурентен сектор от икономиката ни няма да бъде съсипан от новите правила.

Но погледното в детайли,

положението

не е чак толкова

розово

Защото бе гласуван текст, според който на всеки три седмици камионът трябва да има поне едно разтоварване и натоварване в държавата, в която е регистриран.

Тоест шофьорът може да не се връща, но камионът трябва. Това гласуване напомня популярния лаф у нас: “Синджирът си идва, козата я няма”. А то има за цел само с няколко думи да опише действие, което противоречи на всички известни закони на логиката, математиката, физиката, химията, икономиката, психологията и каквото още се сетите. Защото е повече от логично да се зачуди човек

как този камион

ще се върне сам,

ако шофьорът

реши да остане

Текстовете за т.нар. каботаж също не са в особена полза за българските превозвачи. Това е превоз, при който след като е доставил стоката от една държава в друга, камионът може да направи друг превоз, но в рамките на последната държава, в която е.

В комисията по транспорт бе прието, че той е разрешен в рамките на 7 дни, но в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава. И при условие, че престоят там не надвишава 48 часа след влизането на нейна територията. Т.е. камионът може да прави каботаж само на път за вкъщи, и то в рамките на 7 дни.

Един вид големите държави от ЕС ни казват - ще либерализираме международния транспорт, а вие трудно ще се вредите за каботаж.

Всъщност

истинското

решение ще се

вземе от

Съвета на ЕС

В него участват министрите от държавите членки по съответния ресор. Гласуването в Европарламента има значение, разбира се, но то е един вид първа цедка. А финалното гласуване ще стане в Съвета на ЕС.

Процедурата по приемането на новите правила не е много сложна. Всички обсъждания и гласувания на съвета са публични. За приемането на решения обикновено се изисква квалифицирано мнозинство - 55% от държавите. В сегашния случай при 28 страни в ЕС 16 трябва да бъдат “за”. Но има едно условие - трябва да представляват поне 65% от общото население на ЕС.

За блокирането на решение са нужни поне 4 държави, които да представляват най-малко 35% от населението на Евросъюза.

Изключение от това правило се прави за чувствителни теми като външната политика и данъчното облагане. Тогава се изисква консенсус - всички страни трябва да гласуват “за”.

Ако обаче една от двете институции отхвърли предложението, тя изготвя изменения и ги предлага на другата, която трябва да гласува отново. Ако отново не се постигне съгласие, се свиква помирителен комитет. Той се състои от равни на брой членове на двете институции. Целта му е да се постигне сближаване в позициите на двете институции и да се приеме закон. Ако за 6 седмици не се одобри общ проект, законът официално не е приет.

Ето защо е важно усилията на българската държава да бъдат насочени в лобиране в Съвета на ЕС. За да се гарантира, че интересите на превозвачите ни наистина ще бъдат защитени.

Защото може да се окаже, че приетите от парламента български предложения са били само прах в очите, а накрая е взето решение, което устройва само големите държави.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Треперете! Жените идат!

Гневът на феминистките е на път да обърне САЩ и после света Докато е в Ню Йорк, нашият премиер ще си отдъхне от набезите на ездачката Нинова. Но трябва много да внимава с американките – положението е страшно! Особено ако си мъж. Я си погледнал някоя двусмислено, я те е обявила за сексист по телевизията и работата ти е спукана.

Обиколката на папа Франциск в балтийските държави: нови предизвикателства и спомени за някогашни битки

Папа Франциск започва утре във Вилнюс обиколката си на изменилите се радикално след падането на комунизма балтийски страни в момент, в който Католическата църква се сблъсква със серия от педофилски скандали. В рамките на четири дни папата ще обиколи Литва, Латвия и Естония, които днес са непоколебими съюзници на Запада и все още носят белезите от

За или против Орбан да сме?

Имаме общи интереси с Вишеград за мигрантите, но за разлика от тях сме заплашени да станем периферия на ЕС Независимо от това дали начело на българското правителство е Бойко Борисов, или някой друг, българският национален интерес не предполага да заемем позиция категорично в полза на Орбан и новите консерватори на Европа или в подкрепа на Макрон,

Защо въпросът за ирландската граница е толкова важен за Брекзит

Въпросът за сухоземната граница между Северна Ирландия и ЕС е една от основните пречки за Великобритания да постигне споразумение с Брюксел за гладко и организирано излизане от съюза през март. Ето какво представлява той и защо е важен: И ДВЕТЕ СТРАНИ ИСКАТ ДА ИЗБЕГНАТ ПОЯВАТА НА ФИЗИЧЕСКА ГРАНИЦА - КАКВО ОЗНАЧАВА ТОВА През 1998 г.

Павета под наем

Колкото и недоволен да е българинът, той не обича революциите Протестът на някакви български емигранти миналата неделя повдигна въпроса не прекалява ли държавата с гражданските свободи. Фандъкова отпуска жълтите павета под наем на всеки, решил да врещи по властта, затваря улици и булеварди, направо няма смогване,

Камен без книжка уби майка, близнаци и дете. Държавата воюва за глупости

Без медиен шум, обществена и държавна реакция в белослатинското село Габаре вчера погребаха 22-годишната Таня. Погребаха я на рождения й ден. Спуснаха ковчега й в земята с неродените близнаци в утробата й. До нея погребаха и 2-годишната й дъщеричка. Уби ги в катастрофа 35-годишният ром Камен. Криминално проявен.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Желязна завеса падна над “Дондуков”

Имаме премиер и президент, на които по чин им се удава да командват. Но идва ден, в който и двамата трябва да се научат как се отстъпва, за да не взривят институционалния ред От паметника на “Света София” по осевата линия на жълтите павета до Ректората над София е паднала желязна завеса. Подобна през 1946 г.

Срещата на върха може да е внушителният театър, който Ким има нужда да покаже на своя народ

Ако севернокорейският лидер Ким Чен Ун е търсил идеалния пропаганден декор - нещо, целящо да покаже на неговите сънародници, че той е силен водач, който неумолимо се стреми към дълго бавещото се, отдавна обещавано благоденствие, което те заслужават, тогава пристигналият на посещение южнокорейски президент Мун Дже Ин може би му предоставя уникална

Меркел поема голям риск с новия закон за имиграцията

Канцлерката Ангела Меркел се надява, че новият закон за имиграцията ще позволи на чуждестранните работници по-лесно да намерят работа в Германия, но нейната настойчивост да запълни рекордния брой свободни работни места рискува да раздразни избирателите, които продължават да негодуват заради нейната политика на отворени врати към бежанците.

Партиите запазват твърдите привърженици, периферията разколебана

Тепърва ще видим дали “развързването на кесията” ще промени тази тенденция Очакваното традиционно политическо затишие през август не се оправда, а напротив. Станахме свидетели на висок градус на политическо напрежение и неспирни проблеми за правителството. Сривът на търговския регистър, фалитът на застрахователната компания “Олимпик” и

Политическите схватки отхапаха от рейтинга на всички, но ГЕРБ все така с 3% пред БСП

- Проучване на изследователски център “Тренд” по поръчка на “24 часа” - Спад в одобрението и за кабинета, и за президента  - Половината българи не искат предсрочни избори Скандалите през август и високият градус на политическо напрежение дават отражение на основните индикатори, които изследователски център “Тренд” по поръчка на “24 часа” залага в

Италия: популистите на война срещу пресата

Луиджи ди Майо, една от двете ключови фигури на популисткото правителство на Италия, поведе война срещу пресата, като я обвини, че "замърсява дебата", и заплаши да спре рекламите, които обществените компании пускат във вестниците. "Вестниците вече всеки ден замърсяват обществения дебат и което е по-лошо: правят го с обществени пари",

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber