Тест на BMW M5: 600 кончета за всеки ден!

https://www.24chasa.bg/avto/article/6987809 Тест на BMW M5: 600 кончета за всеки ден! Тест на BMW M5: 600 кончета за всеки ден! www.24chasa.bg
Снимки: Пресслужба BMW

BMW M5 е едно различно, вълнуващо изживяване. Бих казал дори, че каране на кола като тази си е истинско житейско събитие. Такова като да се качиш на болид от Формула 1 или пък на някое ферари или ламборгини. Разликата при този модел е, че е абсолютно пригодим към всекидневно каране. Представяте ли си да имате възможност да контролирате цели 600 коня всеки ден, при това в лукса и комфорта на нормална лимузина. Много малко автомобили в света могат да се похвалят с това - да са истински спортни коли, когато трябва (най-добре на някоя писта) да са непобедими в упражненията ускорение и стабилност при движение по магистрала или остри завои, а в същото време да стават и за семейни коли, с които може да си вършите работата, без да е необходимо да “намествате” камъните в бъбреците или да зареждате резервоара всеки ден.

Спомням си, че при предишното поколение на М5 555-те коня под капака ми изглеждаха чудовищна мощ.

Сега не знам какво

да кажа за тези

45 кончета отгоре Въпреки огромния ми опит си признавам, че в първите километри при движението в колона по словенските баири (с ветерани зад волана с водеща и последна “събираща” кола, които въобще не си поплюват) имаше у мен лека нервност, с която бързо “заразих” и баварецът. Това обаче може да се случи, ако не сте на нормален режим, а на някои от спортните.

Новото поколение BMW M5 за първи път използва задвижване на четирите колела M xDrive. За оптимално сцепление допринася и активният М диференциал на задната ос, който осигурява блокаж между 0 и 100%.

Центърът на тежестта на тежащата 1980 кг кола е намален благодарение на карбоновия покрив и алуминиевия капак на мотора.

Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от шофьора. На разположение са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на DSC (DSC on, MDM, DSC off) и режимите на M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Още при базовата настройка с включен DSC (динамичен контрол на стабилността) и системата със задвижване на 4-те колела

допуска леко

превъртане на

задните колела

при ускорение на

излизане от завои

В режим M Dynamic (MDM, 4WD Sport) M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове. Трите режима на M xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на запалените водачи и предимно при шофиране на състезателната писта. При тях може да се избира между три конфигурации до чисто задно задвижване (2WD), като при този режим водачът може да избира свой собствен ъгъл на дрифт и разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.

Чрез двата бутона М1 и М2 на М волана могат да бъдат запаметени и след това активирани две свободно конфигурируеми настройки за всички режими на двигателя, трансмисията и режимите на M xDrive, DSC и Head-Up дисплея.

И в новата M5 не е

нужно дълго да

свикваш с нрава й. Както споменах баварката е станала много палава и малко по-нервна заради 600-те коня и 750 Nm въртящ момент, но това да е недостатъкът на беемвето, сигурен съм - всички почитатели на марката с радост ще го преглътнат. Карането на BMW M5 малко е като при компютърен симулатор, но това не е защото всичко върши електрониката и за водача остава да върти волана и да натиска педалите. Просто инженерите са свършили работата си фантастично. Те не са изобретили нещо свръхестествено, а просто са взели най-доброто, което е заложено в шасито на съвременната пета серия.

При М5 пружините, електронно управляемите амортисьори са с нови настройки, купето е допълнително усилено, а кинематиката на окачването е подбрана за специфичния характер на спортния седан. В резултат на това BMW M5 не се е превърнал в неконтролируем спортен автомобил, а е останал плавен и комфортен. Стига да боравите по-прецизно с педалите на газта и спирачката.

С новия 4,4-литров V8 двигател с TwinPower Turbo

най-бързият сериен

баварец се изстрелва

до 100 км/ч за 3,4

секунди,

до 200 км/ч - за 11,1 сек, а максималната скорост достига 305 км/ч (с опциалния M Driver пакет).

Тези “самолетни” показатели не означават, че вътре в купето условията са спартански. Напротив. Седалката е с характерната странична спортна опора, но има функции за охлаждане, подгряване и масаж. Гърленият звук от ауспусите пък достига до шофьора след допълнителна настройка.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

"Порше" - първият германски производител на коли, отказал се от дизела

"Порше" (Porsche) окончателно се отказва от дизела и така ще стане първият германски производител на автомобили, решил се на тази стъпка, обяви директорът Оливер Блуме, цитиран от Франс прес. "Повече няма да има дизел при "Порше", заяви Блуме, цитиран в неделното издание на в. "Билд". Той добави, че иска да се съсредоточи върху бензиновите и

Тест на колата с най-мощния дизелов двигател в света: BMW М 550d xdrive туринг

Преди 35 години BMW бе една от първите компании, която дръзна да въведе в премиум класа дизеловите двигатели. В наши дни баварците продължават да пишат истинска нафтова автомобилна история, вече съобразена със строгите екологични изисквания на Европейския съюз с технологиите AdBlue и Speicherat.През 1983-а супермодерното за времето си BMW 524td

Премиера за България на Audi Q8

Новият Audi Q8 бе представен пред 500 гости, сред които клиенти, любители на марката, партньори и медии в Интер Експо Център, с интерактивна демонстрация. Инсталацията бе основана на научното разбиране за измеренията и в частност за „осмото“ - съвкупност от всички възможности, съществуващи във всички измерения.

21 процента ръст на продажбите на нови коли у нас

Според последните данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) регистрираните нови леки коли през първите осем месеца у нас са 23 685. Това е ръст от 21,1%, което е пети най-висок резултат в Европа. Лидери по този показател са Румъния (+47.2%), Литва (+32.2%) и Унгария (+31%).

Революционна електрическа BG кола с 3 размера на купето

снователят на българската автомобилна компания SIN Cars Росен Даскалов разкри първите подробности за изцяло новата разработка за градска мобилност, наречена Sin L City.Eлектрическият автомобил представлява многофункционална концепция с модулна тръбна конструкция, която може да бъде персонализирана според клиентското предпочитание в три основни

Renault обедини БГ пазара с този на Румъния и Молдова

От септември Renault създава нов клъстър Югоизточна Европа, който обединява търговската дейност на България, Молдова и Румъния. Генерален мениджър на клъстъра е Хаким Бутера, който до момента заемаше поста Генерален мениджър на Румъния. Хаким Бутера е с алжирската националност и има над 15 години опит в търговския бизнес.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

БГ премиера на Volvo V60 (видео)

Volvo V60, чиято световна премиера се състоя по-рано тази година, е вече в България. V60 споделя SPA платформата (Scalable Product Architecture), позната от новото ХС60 и серията 90 на Volvo, чиито модели са основната движеща сила за рекордните продажби на компанията през последните няколко години. V60 на основата на SPA задава нов стандарт в

Късметлията Георги Казаков спечели мотор Harley Davidson от играта на МЕТРО

Георги Казаков от Велико Търново спечели мотор Harley Davidson от играта на МЕТРО Кеш енд Кери. Играта се проведе от 26 юли до 22 август, а финалното теглене беше на 23 август. В присъствието на комисия бяха изтеглени трима печеливши.Георги Казаков спечели голямата наградa – мотор Harley Davidson Street Rod 750,

Мениджърите във "Фолксваген" ще се возят на електромобили

Германският автомобилопроизводител Фолксваген (Volkswagen) възнамерява да увеличи броя на електрическите и хибридните коли в служебния си автопарк. Това пише днес вестник "Велт", цитиран от ДПА, предаде БТА. Според публикацията, позоваваща се на източници от компанията, след "значително увеличение" делът на електромобилите и хибридите сред 20-те

Тест на кабриото Mini Cooper S: Горещ вятър

За едни класическите кабриолети са отживелица, за други - мечтата на живота. Факт е, че годините на кросоувърите от всякакъв вид и размери, колите без покрив все повече намаляват. Това обаче не значи, че губят от чара си. Обновеният вариант на кабриолета на Mini Cooper е един от малкото автомобили в света,

Електрическа кола на “Калашников” ще конкурира “Тесла” (Обзор)

За първи път “Калашников” представи електрически мотоциклет и два автомобила, предназначени за цивилни граждани. Това се случи на международния военнотехнически форум “Армия-2018” в Москва. Според “Калашников Медиа” мотоциклетът и автомобилът са лесни за управление и изискват минимална техническа поддръжка.

"Калашников" представи прототип на електрически автомобил (Видео)

Руският концерн "Калашников" представи прототип на електрически автомобил, който има амбицията да се конкурира с американския "Тесла", съобщи Нова телевизия. Любопитното при руския аналог е, че е създаден на базата на емблематичния съветски модел 'Иж" - комби, макар и много да го определят като електрически "Москвич".

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber