Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче

https://www.24chasa.bg/avto/article/6951881 Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче www.24chasa.bg

Моделът Peugeot 308 вече е известен сред разбирачите като френския голф. Спортната му версия GTi, изобретател на която е отново Volkswagen преди повече от 40 години, пък успешно диша във врата на немската компания. Новият Peugeot 308 GTi е едно истинско лъвче на пътя и е един горд последовател на такива расови френски коли като легендата 205 GTi, 206 GTi и 208 GTi.


Това не е просто един горещ хечбек, това е фамилен автомобил, който при подходящи пътища и условия се превръща в истинско зверче на асфалта. Peugeot 308 GTi е един от малкото останали автомобили, които предлагат много мощ под капака, предно предаване и само ръчна скоростна кутия. Истинска кола за каране, разчита на 1,6-литров турбо бензинов двигател, от който са изстискани цели 270 к.с. при 6000 оборота и 330 Nm въртящ момент при 1900 оборота. Благодарение и на теглото от едва 1205 кг, колата ускорява от 0 д 100 км/ч за 6 секунди. Този спринт въобще не е лош, но по-голямата сила на този автомобил е при "ластиците" при движение по магистрала, когато натиснете педала на газта при скорост от 80-100 км/ч нагоре. Естествено, колата се представя отлично и при движение в завои, но при всички положения трябва да отчитате, че тук въртящи са предните колела, особено ако решите да изключите стабилизиращата програма ESP (има такава опция, но не ви препоръчвам да го правите, ако не сте на някоя писта).


Лостът на скоростите е с много къс ход, дотолкова, че в началото може да объркате последователността на предавките. Това помага за още по-възторжено преминаване през завоите. Стабилността през виражите се дължи най-много на спортното окачване на Peugeot Sport, което се подпомага от диференциал Torsen с ограничено приплъзване. За още по-прецизен волан се грижи и спортния режим, който се включва от бутонче. Впечатляващи са и 4-буталните спирачни апарати с диаметър 38 и 41 мм с 380-милиметровите предни вентилирани спирачни дискове. Те са в състояние бързо да заковат колата. при смесено каране по магистрала и нормален път този мощен хечбек даде разход от 6,8 л на 100 км, което ме изненада приятно.


Един от мялкото недостатъци на този тип коли е, че не са създаени за лоши пътища, заради по-твърдичкото очакване и нископрофилните гуми. По някои участъци на магистрала "Хемус" колата се тресеше, сякаш се движи с пределните 250 км/ч, а в действителност скоростта бе два пъти по-ниска.
Седалките на Peugeot 308 GTi са тип корито и обгръщат тялото на шофьора, така както трябва да бъде в един спортен автомобил. Те са тапицирани с комбинация между текстил, кожа и Алкантара. Червени шевове по целия салон дават допълнителен спортен отенък на колата.


И тук първо трябва свикнете с уникалния интериор, изпълнен във вече известния стилен i-Cocpit. При него различното е, че скоростомера и оборотомера е разположен над волана, а не под горния овал и "средната част". По този начин трябва да заемете "правилната" изправена стойка на сядане (а не да "полягвате"), за да може да виждате показателите на дисплея. Много различен е воланът - мъничък, сплескан отдолу и приличащ като на игрална конзола с логото GTi на него.


В колата има и нов капацитивен сензорен екран за управление на климатроника и свързана 3D навигация с услугата за следене на трафика в реално време TomTom Traffic. Сензорният екран е лесен за употреба като смартфон. Той е идеално разположен на нивото на централните въздушни отвори и е обърнат към водача.
308-ицата разполага с функцията Mirror Screen. Тя позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран. Мобилният телефон може да бъде поставен в централния подлакътник, като по този начин достъпа до него може да се осъществи чрез натискане на бутон, разположен до този на мигачите. Гласовото разпознаване чрез смартфона (S-Voice Android и Siri на Apple)позволява да се провеждат разговори, да пишете текстови съобщения или да диктувате адрес за навигация.

Други от Авто

Тест: Dacia Sandero Stepway предлага най-необходимото, както и пътен просвет от 20 см

Задавали ли сте си въпроса защо Dacia вече няколко години поред е най-продаваната марка у нас? За българския пазар цената продължава да е най-важната при избора на автомобил, но това не е единственият критерий. Ако беше така, автомобили като индийския Tata Nano или някои евтини китайски или руски алтернативи също щяха да са номер 1.

Град на автомобила никне на изложение в Пловдив

Град на автомобилите ще бъде създаден за първи път в Пловдив от 24 до 29 септември и ще покаже завладяващото съчетание от технологичен напредък, сила и модерен дух в света на високите скорости. Новата визия ще пресъздаде градската среда с улици, маркировка и пътни знаци, а експонати на отделните производители ще бъдат разположени в обособени

Въздушната възглавница убиец или как Takata фалира след 14 смъртни случая

лед като фалира в началото на април, японският производител на въздушни възглавници Takata бе продаден на китайско-американската компания Key Safety Systems. Така завърши един от най-срамните и широкомащабни скандали в историята на световната автомобилна индустрия, в резултат на което много хора загубиха живота си. От 2008 г.

Германските власти разпитвали шефове на "Опел" за негови дизелови модели

Германският автомобилостроител "Опел" (Opel) е бил разпитван за емисиите отработени газове на негови дизелови модели, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Германското министерство на транспорта потвърди информация на в. "Билд", че властите са поискали от компанията да отговори на въпроси за начина на работа на системата за пречистване на

Tesla ускорява иновацията, разширява бизнеса си в Китай

Tesla ще ускори иновациите и разшири бизнес сферите в Китай, съобщиха от пекинския клон на американския автомобилопроизводител в четвъртък, предаде bulgarian.cri.cn. Открит през октомври, първият задграничен център за иновации, изследвания и развитие на Tesla, базиран в Пекин, ще фокусира дейността си в сферите на софтуера, хардуера, локализацията,

Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче

Моделът Peugeot 308 вече е известен сред разбирачите като френския голф. Спортната му версия GTi, изобретател на която е отново Volkswagen преди повече от 40 години, пък успешно диша във врата на немската компания. Новият Peugeot 308 GTi е едно истинско лъвче на пътя и е един горд последовател на такива расови френски коли като легендата 205 GTi,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на Citroen Berlingo: готин семеен ван с вид на кросоувър

Само допреди няколко години колите като Citroen Berlingo ги наричаха надменно “баничарки”. Не че приличаха на баници, но тяхното основно приложение бе да вършат работа на дребни търговци, независимо че моделите от този тип си имат отделно пътническа и товарна версия. Новият Citroen Berlingo се различава коренно от предшествениците си и смело може

Кой кара най-мощните автомобили в България

За първи път един успял бизнесмен - Ваньо Алексиев, сам обяви покупката на Bugatti Chiron Марешки купи уникален SSC Ultimate Aero - 50 са в света, Румен Гайтански има Bugatti Veyron - по-мощна е и по-масова Суперколи се събират на яхтеното пристанище на братя Диневи Собственикът на транспортната фирма “Биомет” Ваньо Алексиев показа преди няколко

В София отвори врати най-модерният комплекс на Jaguar и Land Rover в Югоизточна Европа

Мото-Пфое откри изцяло нов автомобилен комплекс, първия у нас на луксозните марки Jaguar и Land Rover. Модерен, функционален и луксозен, това е ексклузивен център за мобилност, изграден изцяло по стандартите на британските производители. Специално за церемонията пристигнаха Марко Сантучи, Изпълнителен директор на импортьорската структура в

Първото волво без дизелов двигател

Volvo представи изцяло новото поколение на седана S60. Премиерата на луксозния модел съвпадна с откриването на завода на шведската марка в Чарлстън, Южна Каролина, където колата ще се сглобява. Производството му стартира през есента тази година, а от 2021 г. в Чарлстън бъде качено на поточната линия и следващото поколение Volvo XC90.

Тест на хибридното кабрио BMW i8: Разбивачът на женски сърца

Първото хибридно кабрио на BMW - i8, може спокойно да се нарече не само разбивача на женски сърца, а и на мъжки заради финансовата невъзможност на по-голямата част от силния пол да притежават този автомобил. Още при появата на купе варианта преди 4 години моделът не остави никого безразличен. Коли като BMW i8, които така да привличат с дизайна си,

Новият Volkswagen Тouareg с дебют у нас

Новият флагман в моделната гама на Volkswagen – Тouareg бе представен зрелищно в София с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти създадоха два паралелни свята в две отделни помещения,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber