Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче

https://www.24chasa.bg/avto/article/6951881 Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче www.24chasa.bg

Моделът Peugeot 308 вече е известен сред разбирачите като френския голф. Спортната му версия GTi, изобретател на която е отново Volkswagen преди повече от 40 години, пък успешно диша във врата на немската компания. Новият Peugeot 308 GTi е едно истинско лъвче на пътя и е един горд последовател на такива расови френски коли като легендата 205 GTi, 206 GTi и 208 GTi.


Това не е просто един горещ хечбек, това е фамилен автомобил, който при подходящи пътища и условия се превръща в истинско зверче на асфалта. Peugeot 308 GTi е един от малкото останали автомобили, които предлагат много мощ под капака, предно предаване и само ръчна скоростна кутия. Истинска кола за каране, разчита на 1,6-литров турбо бензинов двигател, от който са изстискани цели 270 к.с. при 6000 оборота и 330 Nm въртящ момент при 1900 оборота. Благодарение и на теглото от едва 1205 кг, колата ускорява от 0 д 100 км/ч за 6 секунди. Този спринт въобще не е лош, но по-голямата сила на този автомобил е при "ластиците" при движение по магистрала, когато натиснете педала на газта при скорост от 80-100 км/ч нагоре. Естествено, колата се представя отлично и при движение в завои, но при всички положения трябва да отчитате, че тук въртящи са предните колела, особено ако решите да изключите стабилизиращата програма ESP (има такава опция, но не ви препоръчвам да го правите, ако не сте на някоя писта).


Лостът на скоростите е с много къс ход, дотолкова, че в началото може да объркате последователността на предавките. Това помага за още по-възторжено преминаване през завоите. Стабилността през виражите се дължи най-много на спортното окачване на Peugeot Sport, което се подпомага от диференциал Torsen с ограничено приплъзване. За още по-прецизен волан се грижи и спортния режим, който се включва от бутонче. Впечатляващи са и 4-буталните спирачни апарати с диаметър 38 и 41 мм с 380-милиметровите предни вентилирани спирачни дискове. Те са в състояние бързо да заковат колата. при смесено каране по магистрала и нормален път този мощен хечбек даде разход от 6,8 л на 100 км, което ме изненада приятно.


Един от мялкото недостатъци на този тип коли е, че не са създаени за лоши пътища, заради по-твърдичкото очакване и нископрофилните гуми. По някои участъци на магистрала "Хемус" колата се тресеше, сякаш се движи с пределните 250 км/ч, а в действителност скоростта бе два пъти по-ниска.
Седалките на Peugeot 308 GTi са тип корито и обгръщат тялото на шофьора, така както трябва да бъде в един спортен автомобил. Те са тапицирани с комбинация между текстил, кожа и Алкантара. Червени шевове по целия салон дават допълнителен спортен отенък на колата.


И тук първо трябва свикнете с уникалния интериор, изпълнен във вече известния стилен i-Cocpit. При него различното е, че скоростомера и оборотомера е разположен над волана, а не под горния овал и "средната част". По този начин трябва да заемете "правилната" изправена стойка на сядане (а не да "полягвате"), за да може да виждате показателите на дисплея. Много различен е воланът - мъничък, сплескан отдолу и приличащ като на игрална конзола с логото GTi на него.


В колата има и нов капацитивен сензорен екран за управление на климатроника и свързана 3D навигация с услугата за следене на трафика в реално време TomTom Traffic. Сензорният екран е лесен за употреба като смартфон. Той е идеално разположен на нивото на централните въздушни отвори и е обърнат към водача.
308-ицата разполага с функцията Mirror Screen. Тя позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран. Мобилният телефон може да бъде поставен в централния подлакътник, като по този начин достъпа до него може да се осъществи чрез натискане на бутон, разположен до този на мигачите. Гласовото разпознаване чрез смартфона (S-Voice Android и Siri на Apple)позволява да се провеждат разговори, да пишете текстови съобщения или да диктувате адрес за навигация.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Премиера за България на Audi Q8

Новият Audi Q8 бе представен пред 500 гости, сред които клиенти, любители на марката, партньори и медии в Интер Експо Център, с интерактивна демонстрация. Инсталацията бе основана на научното разбиране за измеренията и в частност за „осмото“ - съвкупност от всички възможности, съществуващи във всички измерения.

21 процента ръст на продажбите на нови коли у нас

Според последните данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) регистрираните нови леки коли през първите осем месеца у нас са 23 685. Това е ръст от 21,1%, което е пети най-висок резултат в Европа. Лидери по този показател са Румъния (+47.2%), Литва (+32.2%) и Унгария (+31%).

Революционна електрическа BG кола с 3 размера на купето

снователят на българската автомобилна компания SIN Cars Росен Даскалов разкри първите подробности за изцяло новата разработка за градска мобилност, наречена Sin L City.Eлектрическият автомобил представлява многофункционална концепция с модулна тръбна конструкция, която може да бъде персонализирана според клиентското предпочитание в три основни

Новото BMW X5 дойде в България

Далеч преди официалната пазарна премиера през ноември, новото BMW X5 е вече в България. Изцяло новото поколение на култовия кросоувър прави своята предпремиера в известен столичен мол и ще бъде показан на потенциалните клиенти на специално ВИП събитие. Колата вече може да се поръчва в дилърствата на баварската марка у нас.

Renault обедини БГ пазара с този на Румъния и Молдова

От септември Renault създава нов клъстър Югоизточна Европа, който обединява търговската дейност на България, Молдова и Румъния. Генерален мениджър на клъстъра е Хаким Бутера, който до момента заемаше поста Генерален мениджър на Румъния. Хаким Бутера е с алжирската националност и има над 15 години опит в търговския бизнес.

Късметлията Георги Казаков спечели мотор Harley Davidson от играта на МЕТРО

Георги Казаков от Велико Търново спечели мотор Harley Davidson от играта на МЕТРО Кеш енд Кери. Играта се проведе от 26 юли до 22 август, а финалното теглене беше на 23 август. В присъствието на комисия бяха изтеглени трима печеливши.Георги Казаков спечели голямата наградa – мотор Harley Davidson Street Rod 750,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Мениджърите във "Фолксваген" ще се возят на електромобили

Германският автомобилопроизводител Фолксваген (Volkswagen) възнамерява да увеличи броя на електрическите и хибридните коли в служебния си автопарк. Това пише днес вестник "Велт", цитиран от ДПА, предаде БТА. Според публикацията, позоваваща се на източници от компанията, след "значително увеличение" делът на електромобилите и хибридите сред 20-те

Тест на кабриото Mini Cooper S: Горещ вятър

За едни класическите кабриолети са отживелица, за други - мечтата на живота. Факт е, че годините на кросоувърите от всякакъв вид и размери, колите без покрив все повече намаляват. Това обаче не значи, че губят от чара си. Обновеният вариант на кабриолета на Mini Cooper е един от малкото автомобили в света,

Електрическа кола на “Калашников” ще конкурира “Тесла” (Обзор)

За първи път “Калашников” представи електрически мотоциклет и два автомобила, предназначени за цивилни граждани. Това се случи на международния военнотехнически форум “Армия-2018” в Москва. Според “Калашников Медиа” мотоциклетът и автомобилът са лесни за управление и изискват минимална техническа поддръжка.

"Калашников" представи прототип на електрически автомобил (Видео)

Руският концерн "Калашников" представи прототип на електрически автомобил, който има амбицията да се конкурира с американския "Тесла", съобщи Нова телевизия. Любопитното при руския аналог е, че е създаден на базата на емблематичния съветски модел 'Иж" - комби, макар и много да го определят като електрически "Москвич".

В Испания вече продават летяща кола

Испания вече продават сериен вариант на летящ автомобил на компанията PAL-V, която през март на салона в Женева направи публичен дебют. На изложението малцина от присъстващите повярваха на уверенията на шефовете на холандската фирма, че хвърчащата кола ще се движи по пътищата и във въздуха от началото на 2019 г.

Лондонско-китайско електрическо такси превзема Европа

овата версия на прочутите лондонски таксита с електрически мотор бавно, но сигурно превзема и страните в Западна Европа. Екологичните автомобили, които всъщност са хибриди заради наличието и на малък бензинов двигател, се произвеждат от компанията LEVC (London Electric Vehicle Company), която пък е собственост на китайския гигант Geely.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber