Ford Fiesta ST: колата за каране

https://www.24chasa.bg/avto/article/6918710 Ford Fiesta ST: колата за каране Ford Fiesta ST: колата за каране www.24chasa.bg

В ерата на псевдоофроудърите, хибридите и електрическите коли на изчезване са бензиновите автомобили, в които фокусът е върху карането, а не само във возенето. Почти вече ги няма т.нар. горещи автомобили с малко тегло, но с мощни двигатели, които да са на прилични пари. Един от тези представители на изчезващата “Червена книга за коли” е Ford Fiesta ST.

Кое е най-доброто място за тестване на горещ хечбек в Европа? Със сигурност едно от тях е реални отсечки на епичното рали “Монте Карло”. Именно в чукарите над Ница, Кан и Сен Тропе група журналисти имахме шанса да изпробваме хотхеча и да се убедим в неговите качества.

Ford Fiesta ST е по-добър от предшественика си не само заради 200 коня под капака (с 18 повече) и по-големия въртящ момент (290 Nm сега срещу 240 преди), а заради директното си пътно поведение, което е направено така, че само след няколко минути влизането и излизането от острите завои с газ до ламарината са едни от най-лесните дейности в света. В тази фиеста

адреналина

осигурява дори

и по-малък като

обем бензинов

двигател

Колата разчита на 1,5-литров трицилиндров турбомотор (предишният беше 1,6 л), който е в състояние да ускори возилото от място до 100 км/ч за 6,5 секунди (с 4 стотни по-добро отпреди). Максималната скорост е 232 км/ч. Ford Fiesta ST тежи 1262 кг. и за първи път ще се предлага и с пет врати. Въпреки, че е наедряла с около 100 кг, фиестата е истински малък хулиган на асфалта с 200-те коня и 290 Nm, които са налични още при 1600 оборота, т.е. излита секунди след като сте натиснали достатъчно настоятелно най-десния педал.

Наличните конски сили са предостатъчно на този малък автомобил, но по-голямата сила на колата е изключителното пътно поведение, държащо се на новия механичен диференциал с ограничено приплъзване, подобряващ сцеплението в завой, специалните пружини с дъговидна форма, насочващи напречното натоварване, и система за контрол на въртящия момент Torque Vectoring, която се

“влага” в много и по-големи като клас модели. Програмата на практика елеминира недозавиването, което е характерно за колите с предно задвижване. Torque Vectoring контролира разпределението на въртящия момент в зависимост от промените в позицията на дроселовата клапа (натискането на педала за газта), ъгъла на завъртане на волана и пътната повърхност, като по този начин компенсира стремежа на автомобила към завъртане или занасяне. Освен това окачването е понижено с 10 мм в сравнение със стандартната Fiesta, а стъпката на колелата е станала с 10 мм по-широка за по-голяма стабилност.

Може да избирате между три режима на каране - нормален, спортен и за писта. В нормален режим при липса на натоварване на двигателя се изключва един от цилиндрите и продължава да работи само на два с цел икономия на гориво. В този режим по каталог смесеният разход на бензин би трябвало да бъде 6 л на 100 км. В спортен режим воланът и педалът на газта стават по-директни, а ако намалите рязко оборотите от ауспуха, излиза характерното за спортните коли пукане, като част от звука се вкарва в салона чрез аудиосистемата Bang&Olufsen. Режимът Track изключва системата за контрол на сцеплението, което позволява приплъзване и въртене на гуми.

Тази фиеста може да бъде снабдена също така (срещу доплащане) и

с Launch control за

екстремно тръгване

от място,

който може да бъде стартиран от бутоните на волана, активирайки специален графичен дисплей на 4,2-инчовия инструментален панел. Отпускането на съединителя позволява оптимизирано стартиране, а системите за електронен контрол на стабилността (ESC), за контрол на сцеплението и за векторно разпределение на въртящия момент управляват мощността и въртящия момент за бърз старт.

Стандартна комуникационна и развлекателна система SYNC 3 с 6,5-инчов екран или опционален 8-инчов екран позволява на водачите на Fiesta ST да управляват аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони чрез прости разговорни гласови команди.

Стандартните технологии включват помощ за поддържане на лентата, предупреждение за напускане на лентата и круиз контрол с ограничител на скоростта. Предлагат се и функции като чистачки със сензори за дъжд, автоматични фарове, автоматично превключване на дълги светлини и разпознаване на пътните знаци.

Други от Авто

Град на автомобила никне на изложение в Пловдив

Град на автомобилите ще бъде създаден за първи път в Пловдив от 24 до 29 септември и ще покаже завладяващото съчетание от технологичен напредък, сила и модерен дух в света на високите скорости. Новата визия ще пресъздаде градската среда с улици, маркировка и пътни знаци, а експонати на отделните производители ще бъдат разположени в обособени

Въздушната възглавница убиец или как Takata фалира след 14 смъртни случая

лед като фалира в началото на април, японският производител на въздушни възглавници Takata бе продаден на китайско-американската компания Key Safety Systems. Така завърши един от най-срамните и широкомащабни скандали в историята на световната автомобилна индустрия, в резултат на което много хора загубиха живота си. От 2008 г.

Германските власти разпитвали шефове на "Опел" за негови дизелови модели

Германският автомобилостроител "Опел" (Opel) е бил разпитван за емисиите отработени газове на негови дизелови модели, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Германското министерство на транспорта потвърди информация на в. "Билд", че властите са поискали от компанията да отговори на въпроси за начина на работа на системата за пречистване на

Tesla ускорява иновацията, разширява бизнеса си в Китай

Tesla ще ускори иновациите и разшири бизнес сферите в Китай, съобщиха от пекинския клон на американския автомобилопроизводител в четвъртък, предаде bulgarian.cri.cn. Открит през октомври, първият задграничен център за иновации, изследвания и развитие на Tesla, базиран в Пекин, ще фокусира дейността си в сферите на софтуера, хардуера, локализацията,

Новата А-класа от Mercedes-Benz. Точно като теб.

Новото предложение на германския автомобилен гигант поставя нов стандарт в компактния клас Новата A-класа на Mercedes-Benz отваря един изцяло нов хоризонт. Този автомобил напълно преобръща представите за модерния лукс в компактния клас и революционизира интериора на купето. Динамична, както винаги, новата А-класа е вече по-зряла,

Тест на Citroen Berlingo: готин семеен ван с вид на кросоувър

Само допреди няколко години колите като Citroen Berlingo ги наричаха надменно “баничарки”. Не че приличаха на баници, но тяхното основно приложение бе да вършат работа на дребни търговци, независимо че моделите от този тип си имат отделно пътническа и товарна версия. Новият Citroen Berlingo се различава коренно от предшествениците си и смело може

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Кой кара най-мощните автомобили в България

За първи път един успял бизнесмен - Ваньо Алексиев, сам обяви покупката на Bugatti Chiron Марешки купи уникален SSC Ultimate Aero - 50 са в света, Румен Гайтански има Bugatti Veyron - по-мощна е и по-масова Суперколи се събират на яхтеното пристанище на братя Диневи Собственикът на транспортната фирма “Биомет” Ваньо Алексиев показа преди няколко

В София отвори врати най-модерният комплекс на Jaguar и Land Rover в Югоизточна Европа

Мото-Пфое откри изцяло нов автомобилен комплекс, първия у нас на луксозните марки Jaguar и Land Rover. Модерен, функционален и луксозен, това е ексклузивен център за мобилност, изграден изцяло по стандартите на британските производители. Специално за церемонията пристигнаха Марко Сантучи, Изпълнителен директор на импортьорската структура в

Първото волво без дизелов двигател

Volvo представи изцяло новото поколение на седана S60. Премиерата на луксозния модел съвпадна с откриването на завода на шведската марка в Чарлстън, Южна Каролина, където колата ще се сглобява. Производството му стартира през есента тази година, а от 2021 г. в Чарлстън бъде качено на поточната линия и следващото поколение Volvo XC90.

Тест на хибридното кабрио BMW i8: Разбивачът на женски сърца

Първото хибридно кабрио на BMW - i8, може спокойно да се нарече не само разбивача на женски сърца, а и на мъжки заради финансовата невъзможност на по-голямата част от силния пол да притежават този автомобил. Още при появата на купе варианта преди 4 години моделът не остави никого безразличен. Коли като BMW i8, които така да привличат с дизайна си,

Новият Volkswagen Тouareg с дебют у нас

Новият флагман в моделната гама на Volkswagen – Тouareg бе представен зрелищно в София с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти създадоха два паралелни свята в две отделни помещения,

Renault Megane R.S. с ефектна 3D премиера у нас

Интерактивно представяне и тест на новия модел от спортната серия на Renault - MEGANE R.S., се състоя в София. Събитието бе гледано от над 500 зрители в реално време в социалните мрежи – Facebook и Instagram, и на сайта meganers.renault.bg и 100 гости на живо. Зрителите и гостите на мястото на събитието се насладиха на демонстрацията и се включиха

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber