Audi Q8: първото кросоувър купе на германците

https://www.24chasa.bg/avto/article/6898437 Audi Q8: първото кросоувър купе на германците Audi Q8: първото кросоувър купе на германците www.24chasa.bg

Audi Q8 съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV модел. Богато оборудван, със широкообхватна свързаност и достатъчно солиден за офроуд движение, моделът е сигурен партньор за бизнес и удоволствие. Audi Q8 ще бъде представен на европейските пазари през третото тримесечие на 2018 година.

Audi Q8 изразява спортната динамика и престижа по-ярко от всеки останал модел от SUV гамата на марката с четирите кръга. С дължина от 4.99 метра, широчина от 2.00 метра и височина от 1.71 метра, SUV купето е по-широко, по-късо и по-ниско от своя събрат Q7. С междуосие от почти 3.00 метра, то предлага просторен интериор, който надхвърля този на конкурентите му по отношение на най-важните размери, включително дължина на интериора и пространство за главите. В задната част, на разположение е система от три седалки, които могат да се изместват в надлъжна посока при желание. При сгънати седалки, багажното отделение под електрозадвижвания заден капак достига 1,755 литра.

С внушителната си решетка Singleframe в осмоъгълен дизайн, Audi Q8 е новото лице на семейството от Q модели. Солидният орнамент е поставен вертикално и заедно със спойлера, който е обточен към предната част и големите, ярко контурирани, отвори за въздух подчертава самоувереното излъчване на автомобила. Елегантната снижаваща се линия на покрива е със хармоничен завършек в прецизно наклонените задни колонки, плавно преливащи в извивките quattro очертаващи от своя страна арките на калниците, в които се помещават до 22 цолови колела. Други важни елементи са стилистичните отправки към дизайна на оригиналното quattro. Мощни контури и атлетично стегнати повърхности подчертават усещането за мощност, прецизност и специалната динамика на постоянното двойно предаване. Спойлерът, облицовките на арките на калниците, лентите върху вратите и дифузьорът са в контрастен цвят, който допълнително подчертава офроуд излъчването.

LED предните светлини, които са стандартно оборудване, могат да осветяват пътя и с HD Matrix LED технология, предлагана като опция. Както триизмерната графика на дневните светлини, така и задните светлини се отличават със своя дигитален характер. Светлинна лента свързва двете светлинни тела в задната част. Както и в оригиналния Audi quattro, черна повърхност подчертава тази лента. Притежателите на Q8 могат да използват приложението myAudi в своите смартфони за да активират различни светлинни функции и да им се наслаждават отвън.

Audi е quattro и quattro е Audi – разбира се това се отнася и в частност до Q8, върховият SUV модел на марката. Чисто механичният централен диференциал пренася силите към предния и задния мост в пропорция от 40:60. Когато е необходимо, той разпределя въртящия момент с приоритет към моста с по-добро сцепление. Това, в съчетание с просвета, късите надвеси и контрола на спускането по наклон, означава че Audi Q8 може спокойно да се движи и извън асфалтираните шосета. Окачването с адаптивни амортисьори е стандартно оборудване. Audi предлага адаптивно въздушно окачване с управление на характеристиките на амортисьорите като опция, с възможност за комфортна или спортна настройка. То настройва височината на каросерията в зависимост от пътната ситуация и предпочитанията на водача с промяна в диапазон от 90 милиметра.

Освен стандартното прогресивно кормилно управление, чието предавателно отношение става „по-директно“ със завъртането на волана, Audi предлага също и като опция управление на четирите колела. То извършва завъртане на задните колела под ъгъл от до 5 градуса – в обратна на предните посока при ниска скорост за подобряване на маневреността, и в същата посока като предните при висока скорост, за постигане на по-добра стабилност.

Всички системи за задвижване са изключително ефективни благодарение на новата микрохибридна технология (MHEV). Основната 48-волтова електрическа система включва два важни технологични модула: литиево-йонна батерия и, задвижван от ремък, стартер-генератор. По време на спиране системата може да регенерира до 12 кВт мощност и да я върне в акумулаторната батерия. Технологията MHEV позволява дълги фази на движение с „реене“ с изключен двигател и диапазон на изключване на старт-системата започващ от 22 км/ч.

Лесни за разбиране символи са част от дигиталната прецизност на Audi и високото ниво на интеграция на архитектурата и функциите. Централен елемент в системата MMI е сензорният реагиращ екран. Със своята визия с черен панел, той почти се „разтваря“ в голямата черна повърхност на арматурното табло когато е изключен. Всички елементи имат логична връзка помежду си, от плоската лента с въздушни отвори до широката конзола на централния панел помещаваща лоста за режимите на автоматичната трансмисия tiptronic. В тъмнината, опционалните контурни светлини очертават ярко изразените линии в дизайна на интериора и осигуряват осветяване отзад на триизмерните знаци quattro над жабката – пример за любовта към детайла от страна на Audi. Опции като контурните седалки с функции за масаж и вентилация, четиризоновата автоматична климатична система и пакетът за качество на въздуха допълнително подчертават елегантната околна среда /ще се предлага в по-късен етап/.

Системата MMI с управление с докосване на новото Audi Q8 осигурява достъп до почти всяка функция с помощта на два големи екрана. Горният 10.1-инчов дисплей (в комбинация с MMI Navigation plus) се използва за контролиране на инфоразвлекателната и навигационната системи. Водачът използва 8.6-инчов дисплей под този за отоплението и вентилацията, с удобни функции и текстово въвеждане на команди, последното с удобно и ергономично разположена китка на лоста за предавките.

Управлението е интуитивно и просто: тактилно и акустично кликане потвърждава че пръстът е активирал функцията. В допълнение към всичко това, естественият гласов контрол превръща Audi Q8 в интелигентен партньор за диалог. Водачите могат да изговарят думите свободно. Гласовият контрол може да интерпретира и разбере смисъла на изречението, като например „Гладен съм“ и да предложи ресторанти в близост.

Уредите за управление се показват на изцяло дигиталния виртуален кокпикт на Audi. Неговият дисплей с висока резолюция и размер от 12.3 инча може да превключва между различните екрани с помощта на мултифункционалния волан. Опционалната plus версия включва втора, изключително спортна визия. Head-up дисплеят прожектира важна информация на предното стъкло, включително детайлно водене по навигация в лентата.

На германския пазар, Audi Q8 се предлага стандартно с върховата навигационна система MMI navigation plus. Тя включва модул за трансфер на данни Audi connect стандартно с LTE Advanced и Wi-Fi hotspot. Навигационната система разпознава предпочитанията на водача на базата на предишните пътувания и прави интелигентни предложения. Онлайн услугите на Audi connect добавят функции на „предугаждане“ които се използват при планиране на маршрута. Това позволява на две услуги като Car-to-X и информация за пътните знаци да извлича ползи от системата за комуникация с другите автомобили Audi. Опционалният Audi connect key позволява на на водача да отключва и заключва автомобила, и да стартира автомобила с помощта на съвместим смартфон с Android. Индивидуалните потребителски профили позволяват съхраняване на до 400 предпочитани настройки за различни водачи. С приложението myAudi, водачите могат да изплащат специални дестинации в навигационната система, да стриймват музика или да прехвърлят календара на смартфона към MMI.

Audi Q8 разполага с върхови клас системи за аудио и връзка, благодарение на Audi phone box и voice-over LTE. Същото се отнася и за аудио уредбата Bang & Olufsen Advanced Sound System. Тя предлага невероятен 3D звук с информация за силата за всичките пет места. Музиката се разгръща по същия начин по който това става в концертна зала.

Независимо дали става дума за паркиране в града или за движение извън него – Audi Q8 подкрепя водача в различни ситуации. Сред системите които имат принос за това са адаптивният круз контрол, асистентът за ефективността, за кръстовища, за смяна на лентата, предупреждение за наличие на обекти около автомобила и панорамна система от камери с 360 градусов обзор. Важна функция е дистанционният пилот за гараж, който ще бъде въведен от 2019 година. Под наблюдението на водача, той води SUV модела към гаража и обратно напълно автономно. Водачът напуска автомобила преди това и активира процеса като използва приложението си myAudi в смартфона. Дистанционният пилот за паркиране предлага подобно ниво на удобство. Зад всички тези функции стои централният контролер за асистенция на водача. Той непрекъснато анализира диференцииран модел на околната среда и го използва за да управлява системите за асистенция. Необходимите за това данни се осигуряват – в зависимост от избраните опции – от пет радарни сензора, шест камери, дванайсет ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Други от Авто

Град на автомобила никне на изложение в Пловдив

Град на автомобилите ще бъде създаден за първи път в Пловдив от 24 до 29 септември и ще покаже завладяващото съчетание от технологичен напредък, сила и модерен дух в света на високите скорости. Новата визия ще пресъздаде градската среда с улици, маркировка и пътни знаци, а експонати на отделните производители ще бъдат разположени в обособени

Въздушната възглавница убиец или как Takata фалира след 14 смъртни случая

лед като фалира в началото на април, японският производител на въздушни възглавници Takata бе продаден на китайско-американската компания Key Safety Systems. Така завърши един от най-срамните и широкомащабни скандали в историята на световната автомобилна индустрия, в резултат на което много хора загубиха живота си. От 2008 г.

Германските власти разпитвали шефове на "Опел" за негови дизелови модели

Германският автомобилостроител "Опел" (Opel) е бил разпитван за емисиите отработени газове на негови дизелови модели, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Германското министерство на транспорта потвърди информация на в. "Билд", че властите са поискали от компанията да отговори на въпроси за начина на работа на системата за пречистване на

Tesla ускорява иновацията, разширява бизнеса си в Китай

Tesla ще ускори иновациите и разшири бизнес сферите в Китай, съобщиха от пекинския клон на американския автомобилопроизводител в четвъртък, предаде bulgarian.cri.cn. Открит през октомври, първият задграничен център за иновации, изследвания и развитие на Tesla, базиран в Пекин, ще фокусира дейността си в сферите на софтуера, хардуера, локализацията,

Новата А-класа от Mercedes-Benz. Точно като теб.

Новото предложение на германския автомобилен гигант поставя нов стандарт в компактния клас Новата A-класа на Mercedes-Benz отваря един изцяло нов хоризонт. Този автомобил напълно преобръща представите за модерния лукс в компактния клас и революционизира интериора на купето. Динамична, както винаги, новата А-класа е вече по-зряла,

Тест на Citroen Berlingo: готин семеен ван с вид на кросоувър

Само допреди няколко години колите като Citroen Berlingo ги наричаха надменно “баничарки”. Не че приличаха на баници, но тяхното основно приложение бе да вършат работа на дребни търговци, независимо че моделите от този тип си имат отделно пътническа и товарна версия. Новият Citroen Berlingo се различава коренно от предшествениците си и смело може

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Кой кара най-мощните автомобили в България

За първи път един успял бизнесмен - Ваньо Алексиев, сам обяви покупката на Bugatti Chiron Марешки купи уникален SSC Ultimate Aero - 50 са в света, Румен Гайтански има Bugatti Veyron - по-мощна е и по-масова Суперколи се събират на яхтеното пристанище на братя Диневи Собственикът на транспортната фирма “Биомет” Ваньо Алексиев показа преди няколко

В София отвори врати най-модерният комплекс на Jaguar и Land Rover в Югоизточна Европа

Мото-Пфое откри изцяло нов автомобилен комплекс, първия у нас на луксозните марки Jaguar и Land Rover. Модерен, функционален и луксозен, това е ексклузивен център за мобилност, изграден изцяло по стандартите на британските производители. Специално за церемонията пристигнаха Марко Сантучи, Изпълнителен директор на импортьорската структура в

Първото волво без дизелов двигател

Volvo представи изцяло новото поколение на седана S60. Премиерата на луксозния модел съвпадна с откриването на завода на шведската марка в Чарлстън, Южна Каролина, където колата ще се сглобява. Производството му стартира през есента тази година, а от 2021 г. в Чарлстън бъде качено на поточната линия и следващото поколение Volvo XC90.

Тест на хибридното кабрио BMW i8: Разбивачът на женски сърца

Първото хибридно кабрио на BMW - i8, може спокойно да се нарече не само разбивача на женски сърца, а и на мъжки заради финансовата невъзможност на по-голямата част от силния пол да притежават този автомобил. Още при появата на купе варианта преди 4 години моделът не остави никого безразличен. Коли като BMW i8, които така да привличат с дизайна си,

Новият Volkswagen Тouareg с дебют у нас

Новият флагман в моделната гама на Volkswagen – Тouareg бе представен зрелищно в София с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти създадоха два паралелни свята в две отделни помещения,

Renault Megane R.S. с ефектна 3D премиера у нас

Интерактивно представяне и тест на новия модел от спортната серия на Renault - MEGANE R.S., се състоя в София. Събитието бе гледано от над 500 зрители в реално време в социалните мрежи – Facebook и Instagram, и на сайта meganers.renault.bg и 100 гости на живо. Зрителите и гостите на мястото на събитието се насладиха на демонстрацията и се включиха

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber