Audi Q8: първото кросоувър купе на германците

https://www.24chasa.bg/avto/article/6898437 Audi Q8: първото кросоувър купе на германците Audi Q8: първото кросоувър купе на германците www.24chasa.bg

Audi Q8 съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV модел. Богато оборудван, със широкообхватна свързаност и достатъчно солиден за офроуд движение, моделът е сигурен партньор за бизнес и удоволствие. Audi Q8 ще бъде представен на европейските пазари през третото тримесечие на 2018 година.

Audi Q8 изразява спортната динамика и престижа по-ярко от всеки останал модел от SUV гамата на марката с четирите кръга. С дължина от 4.99 метра, широчина от 2.00 метра и височина от 1.71 метра, SUV купето е по-широко, по-късо и по-ниско от своя събрат Q7. С междуосие от почти 3.00 метра, то предлага просторен интериор, който надхвърля този на конкурентите му по отношение на най-важните размери, включително дължина на интериора и пространство за главите. В задната част, на разположение е система от три седалки, които могат да се изместват в надлъжна посока при желание. При сгънати седалки, багажното отделение под електрозадвижвания заден капак достига 1,755 литра.

С внушителната си решетка Singleframe в осмоъгълен дизайн, Audi Q8 е новото лице на семейството от Q модели. Солидният орнамент е поставен вертикално и заедно със спойлера, който е обточен към предната част и големите, ярко контурирани, отвори за въздух подчертава самоувереното излъчване на автомобила. Елегантната снижаваща се линия на покрива е със хармоничен завършек в прецизно наклонените задни колонки, плавно преливащи в извивките quattro очертаващи от своя страна арките на калниците, в които се помещават до 22 цолови колела. Други важни елементи са стилистичните отправки към дизайна на оригиналното quattro. Мощни контури и атлетично стегнати повърхности подчертават усещането за мощност, прецизност и специалната динамика на постоянното двойно предаване. Спойлерът, облицовките на арките на калниците, лентите върху вратите и дифузьорът са в контрастен цвят, който допълнително подчертава офроуд излъчването.

LED предните светлини, които са стандартно оборудване, могат да осветяват пътя и с HD Matrix LED технология, предлагана като опция. Както триизмерната графика на дневните светлини, така и задните светлини се отличават със своя дигитален характер. Светлинна лента свързва двете светлинни тела в задната част. Както и в оригиналния Audi quattro, черна повърхност подчертава тази лента. Притежателите на Q8 могат да използват приложението myAudi в своите смартфони за да активират различни светлинни функции и да им се наслаждават отвън.

Audi е quattro и quattro е Audi – разбира се това се отнася и в частност до Q8, върховият SUV модел на марката. Чисто механичният централен диференциал пренася силите към предния и задния мост в пропорция от 40:60. Когато е необходимо, той разпределя въртящия момент с приоритет към моста с по-добро сцепление. Това, в съчетание с просвета, късите надвеси и контрола на спускането по наклон, означава че Audi Q8 може спокойно да се движи и извън асфалтираните шосета. Окачването с адаптивни амортисьори е стандартно оборудване. Audi предлага адаптивно въздушно окачване с управление на характеристиките на амортисьорите като опция, с възможност за комфортна или спортна настройка. То настройва височината на каросерията в зависимост от пътната ситуация и предпочитанията на водача с промяна в диапазон от 90 милиметра.

Освен стандартното прогресивно кормилно управление, чието предавателно отношение става „по-директно“ със завъртането на волана, Audi предлага също и като опция управление на четирите колела. То извършва завъртане на задните колела под ъгъл от до 5 градуса – в обратна на предните посока при ниска скорост за подобряване на маневреността, и в същата посока като предните при висока скорост, за постигане на по-добра стабилност.

Всички системи за задвижване са изключително ефективни благодарение на новата микрохибридна технология (MHEV). Основната 48-волтова електрическа система включва два важни технологични модула: литиево-йонна батерия и, задвижван от ремък, стартер-генератор. По време на спиране системата може да регенерира до 12 кВт мощност и да я върне в акумулаторната батерия. Технологията MHEV позволява дълги фази на движение с „реене“ с изключен двигател и диапазон на изключване на старт-системата започващ от 22 км/ч.

Лесни за разбиране символи са част от дигиталната прецизност на Audi и високото ниво на интеграция на архитектурата и функциите. Централен елемент в системата MMI е сензорният реагиращ екран. Със своята визия с черен панел, той почти се „разтваря“ в голямата черна повърхност на арматурното табло когато е изключен. Всички елементи имат логична връзка помежду си, от плоската лента с въздушни отвори до широката конзола на централния панел помещаваща лоста за режимите на автоматичната трансмисия tiptronic. В тъмнината, опционалните контурни светлини очертават ярко изразените линии в дизайна на интериора и осигуряват осветяване отзад на триизмерните знаци quattro над жабката – пример за любовта към детайла от страна на Audi. Опции като контурните седалки с функции за масаж и вентилация, четиризоновата автоматична климатична система и пакетът за качество на въздуха допълнително подчертават елегантната околна среда /ще се предлага в по-късен етап/.

Системата MMI с управление с докосване на новото Audi Q8 осигурява достъп до почти всяка функция с помощта на два големи екрана. Горният 10.1-инчов дисплей (в комбинация с MMI Navigation plus) се използва за контролиране на инфоразвлекателната и навигационната системи. Водачът използва 8.6-инчов дисплей под този за отоплението и вентилацията, с удобни функции и текстово въвеждане на команди, последното с удобно и ергономично разположена китка на лоста за предавките.

Управлението е интуитивно и просто: тактилно и акустично кликане потвърждава че пръстът е активирал функцията. В допълнение към всичко това, естественият гласов контрол превръща Audi Q8 в интелигентен партньор за диалог. Водачите могат да изговарят думите свободно. Гласовият контрол може да интерпретира и разбере смисъла на изречението, като например „Гладен съм“ и да предложи ресторанти в близост.

Уредите за управление се показват на изцяло дигиталния виртуален кокпикт на Audi. Неговият дисплей с висока резолюция и размер от 12.3 инча може да превключва между различните екрани с помощта на мултифункционалния волан. Опционалната plus версия включва втора, изключително спортна визия. Head-up дисплеят прожектира важна информация на предното стъкло, включително детайлно водене по навигация в лентата.

На германския пазар, Audi Q8 се предлага стандартно с върховата навигационна система MMI navigation plus. Тя включва модул за трансфер на данни Audi connect стандартно с LTE Advanced и Wi-Fi hotspot. Навигационната система разпознава предпочитанията на водача на базата на предишните пътувания и прави интелигентни предложения. Онлайн услугите на Audi connect добавят функции на „предугаждане“ които се използват при планиране на маршрута. Това позволява на две услуги като Car-to-X и информация за пътните знаци да извлича ползи от системата за комуникация с другите автомобили Audi. Опционалният Audi connect key позволява на на водача да отключва и заключва автомобила, и да стартира автомобила с помощта на съвместим смартфон с Android. Индивидуалните потребителски профили позволяват съхраняване на до 400 предпочитани настройки за различни водачи. С приложението myAudi, водачите могат да изплащат специални дестинации в навигационната система, да стриймват музика или да прехвърлят календара на смартфона към MMI.

Audi Q8 разполага с върхови клас системи за аудио и връзка, благодарение на Audi phone box и voice-over LTE. Същото се отнася и за аудио уредбата Bang & Olufsen Advanced Sound System. Тя предлага невероятен 3D звук с информация за силата за всичките пет места. Музиката се разгръща по същия начин по който това става в концертна зала.

Независимо дали става дума за паркиране в града или за движение извън него – Audi Q8 подкрепя водача в различни ситуации. Сред системите които имат принос за това са адаптивният круз контрол, асистентът за ефективността, за кръстовища, за смяна на лентата, предупреждение за наличие на обекти около автомобила и панорамна система от камери с 360 градусов обзор. Важна функция е дистанционният пилот за гараж, който ще бъде въведен от 2019 година. Под наблюдението на водача, той води SUV модела към гаража и обратно напълно автономно. Водачът напуска автомобила преди това и активира процеса като използва приложението си myAudi в смартфона. Дистанционният пилот за паркиране предлага подобно ниво на удобство. Зад всички тези функции стои централният контролер за асистенция на водача. Той непрекъснато анализира диференцииран модел на околната среда и го използва за да управлява системите за асистенция. Необходимите за това данни се осигуряват – в зависимост от избраните опции – от пет радарни сензора, шест камери, дванайсет ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Тест на колата с най-мощния дизелов двигател в света: BMW М 550d xdrive туринг

Преди 35 години BMW бе една от първите компании, която дръзна да въведе в премиум класа дизеловите двигатели. В наши дни баварците продължават да пишат истинска нафтова автомобилна история, вече съобразена със строгите екологични изисквания на Европейския съюз с технологиите AdBlue и Speicherat.През 1983-а супермодерното за времето си BMW 524td

Премиера за България на Audi Q8

Новият Audi Q8 бе представен пред 500 гости, сред които клиенти, любители на марката, партньори и медии в Интер Експо Център, с интерактивна демонстрация. Инсталацията бе основана на научното разбиране за измеренията и в частност за „осмото“ - съвкупност от всички възможности, съществуващи във всички измерения.

21 процента ръст на продажбите на нови коли у нас

Според последните данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) регистрираните нови леки коли през първите осем месеца у нас са 23 685. Това е ръст от 21,1%, което е пети най-висок резултат в Европа. Лидери по този показател са Румъния (+47.2%), Литва (+32.2%) и Унгария (+31%).

Революционна електрическа BG кола с 3 размера на купето

снователят на българската автомобилна компания SIN Cars Росен Даскалов разкри първите подробности за изцяло новата разработка за градска мобилност, наречена Sin L City.Eлектрическият автомобил представлява многофункционална концепция с модулна тръбна конструкция, която може да бъде персонализирана според клиентското предпочитание в три основни

Новото BMW X5 дойде в България

Далеч преди официалната пазарна премиера през ноември, новото BMW X5 е вече в България. Изцяло новото поколение на култовия кросоувър прави своята предпремиера в известен столичен мол и ще бъде показан на потенциалните клиенти на специално ВИП събитие. Колата вече може да се поръчва в дилърствата на баварската марка у нас.

БГ премиера на Volvo V60 (видео)

Volvo V60, чиято световна премиера се състоя по-рано тази година, е вече в България. V60 споделя SPA платформата (Scalable Product Architecture), позната от новото ХС60 и серията 90 на Volvo, чиито модели са основната движеща сила за рекордните продажби на компанията през последните няколко години. V60 на основата на SPA задава нов стандарт в

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Късметлията Георги Казаков спечели мотор Harley Davidson от играта на МЕТРО

Георги Казаков от Велико Търново спечели мотор Harley Davidson от играта на МЕТРО Кеш енд Кери. Играта се проведе от 26 юли до 22 август, а финалното теглене беше на 23 август. В присъствието на комисия бяха изтеглени трима печеливши.Георги Казаков спечели голямата наградa – мотор Harley Davidson Street Rod 750,

Мениджърите във "Фолксваген" ще се возят на електромобили

Германският автомобилопроизводител Фолксваген (Volkswagen) възнамерява да увеличи броя на електрическите и хибридните коли в служебния си автопарк. Това пише днес вестник "Велт", цитиран от ДПА, предаде БТА. Според публикацията, позоваваща се на източници от компанията, след "значително увеличение" делът на електромобилите и хибридите сред 20-те

Тест на кабриото Mini Cooper S: Горещ вятър

За едни класическите кабриолети са отживелица, за други - мечтата на живота. Факт е, че годините на кросоувърите от всякакъв вид и размери, колите без покрив все повече намаляват. Това обаче не значи, че губят от чара си. Обновеният вариант на кабриолета на Mini Cooper е един от малкото автомобили в света,

Електрическа кола на “Калашников” ще конкурира “Тесла” (Обзор)

За първи път “Калашников” представи електрически мотоциклет и два автомобила, предназначени за цивилни граждани. Това се случи на международния военнотехнически форум “Армия-2018” в Москва. Според “Калашников Медиа” мотоциклетът и автомобилът са лесни за управление и изискват минимална техническа поддръжка.

"Калашников" представи прототип на електрически автомобил (Видео)

Руският концерн "Калашников" представи прототип на електрически автомобил, който има амбицията да се конкурира с американския "Тесла", съобщи Нова телевизия. Любопитното при руския аналог е, че е създаден на базата на емблематичния съветски модел 'Иж" - комби, макар и много да го определят като електрически "Москвич".

В Испания вече продават летяща кола

Испания вече продават сериен вариант на летящ автомобил на компанията PAL-V, която през март на салона в Женева направи публичен дебют. На изложението малцина от присъстващите повярваха на уверенията на шефовете на холандската фирма, че хвърчащата кола ще се движи по пътищата и във въздуха от началото на 2019 г.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber