Първият Citroen C4 Cactus привлече вниманието с авангардния си дизайн и пластмасови буфери, предпазвайки вратите от надраскване. 4 години по-късно той е загубил големите въздушно-гумени елементи, които заемаха централна част в дизайна. Но т.нар. Airbumps не са изчезнали напълно, а са позиционирани в долния край на страничните врати и имат по-малък размер отпреди.
Всъщност Citroen C4 Cactus изглежда вече повече като хечбек, а не като типичен кросоувър може би и защото е призван да замести досегашния “нормален” модел С4.
Така или иначе, Citroen C4 Cactus продължава да изглежда повече от модерно и свежо, но промяната в дизайна не е главната в автомобила. Френското возило връща историческите ценности на марката, предлагайки отново прочутата си мека возия, гарнирана този път и от специални седалки.
Случайно или не, част от тестовия маршрут в Южна Франция включваше и много легнали полицаи. Гарантирам ви, че дори и да минете с малко по-висока скорост със Citroen C4 Cactus през тях, няма да разлеете пълна чашка с кафе в салона.
Това се дължи на иновативното окачване Progressive Hydraulic Cushions (прогресивна хидравлична възглавница).
При него се използват
два хидравлични
“еърбега”,
които заменят традиционните винтови пружини и гумения тампон. Пружините и амортисьорите се контролират в съответствие с вертикалните движения, без да е необходимо да се натискат хидравличните спирачки. Но наличието на тези ограничители позволява на инженерите да осигурят ефекта “летящо килимче” с усещането, че колата сякаш прелита над пътните неравности.
Колата изненадва и при по-бързо каране в завои с приятното и по-спортно пътно поведение. Тук заслугата е на дивизията за моторни спортове на Citroen, която е разработила този тип окачване и го използва и в състезанията.
За още повече комфорт C4 Cactus разполага
с предни седалки
с нова пяна с висока
плътност,
подобряваща комфорта на седене. Тя осигурява оптимален комфорт и не се деформира във времето.
Освен това C4 Cactus е преработен по отношение на акустиката изцяло с удебелени стъкла, капсулиране на задните прозорци, уплътнения около всички отвори, акустично предно стъкло, повече материали в купето и пода. Двигателната гама на автомобила предлага бензинови и дизелови агрегати от последно поколение. Това са 1,2-литровите, трицилиндрови PureTech 110 S&S BVM и новият PureTech 130 S&S BVM6 с мощности 110 и 130 к.с. съответно. Технологията BlueHDi при дизелите, които са с мощност 100 и 120 к.с., дава съществено предимство във връзка с опазването на околната среда. Филтърът задържа 99,9% от частиците при изпускането на отработените газове, а катализаторът премахва 90% от азотните окиси (NOX).
При миналия модел на много от клиентите не им хареса работата на роботизираната предавателна кутия.
Сега автомобилът
разполага
с “истински”
6-степенен автомат
С тази трансмисия е снабдена трицилиндровата бензинова версия със 110 коня.
При 6-степенната механична кутия смяната на предавките е прецизна и с по-къс ход на лоста при преминаване от една предавка на друга. Добрият подбор на предавателните числа осигурява достатъчна динамичност и еластичност при движение било то в града или извън него.
Вътре C4 Cactus е запазил уникалността си с типичните си ретроелементи. В средата на таблото серийно има 7-инчов сензорен екран. Капакът на жабката е украсен с каишки, катарами и релефни елементи. Бордното табло e меко на докосване и в тон с тапицерията. Интериорът е украсен с много черни бляскави елементи. Седалките са с големи облегалки, засилена поддръжка, настройка на височината за водача и пътника до него и лумбална настройка за водача. C4 Cactus се радва на добро вътрешно пространство с междуосието си от 2,60 м. Отзад комфортът за пътниците се подобрява чрез вдлъбнатината на предните седалки. Багажникът е просторен благодарение на квадратните си форми. Обемът му е 358 литра, а в сгънато състояние на задната седалка достига до 1170 л.
В помощ на водача има цели 12 помощника, които улесняват живота му зад волана - от автоматично аварийно спиране с детектор за пешеходци през предупреждение при неволно напускане на пътното платно и система за следене на мъртвата точка до статично осветление в завои и на кръстовища.