Ford представи изцяло новия Focus на специално събитие в Лондон, определяйки го като “най-иновативния, динамичен и вълнуващ автомобил на Ford досега - 20 години след първия модел, променил правилата на играта”.
Освен в стандартните си варианти на купето като хечбек, комби и седан (само за Китай), Focus за първи път получава и кросоувър версия Focus Active, както и премиум Focus Vignale. Освен това във всеки един от вариантите ще се предлага с различна предна решетка в зависимост от нивото на изпълнение (подобно на новата Fiesta).
Бензиновите опции включват 3-цилиндров еднолитров EcoBoost с 85, 100 или 125 к.с. По-големият вариант е 4-цилиндров, 1,5-литров със 150 или 185 к.с. мощност. Дизеловата гама включва 1,5-литров EcoBlue с 95 и 120 к.с., както и 2-литров с мощност 150 коня. Агрегатите ще са комбинирани с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична скоростна кутия.
На по-късен етап се очаква и Ford Focus RS. Той ще използва 2,3-литров бензинов турбомотор
с мощност
над 400 к.с.
и микрохибридна
система
Новата интелигентна 8-степенна автоматична трансмисия адаптира смяната на предавките спрямо стила на шофиране и се контролира от стилен въртящ се селектор вместо традиционната ръчка на скоростния лост.
Икономията на гориво е подобрена от намаляване на теглото с до 88 кг в сравнение с предходния Focus. Дори архитектурата на спирачките е усъвършенствана за по-голяма икономия на гориво: по-бързите реакции на електрическия усилвател на спирачките позволяват по-голямо разстояние между спирачните накладки и дисковете за по-малко въздушно съпротивление.
Увеличаването на междуосието с 53 милиметра прави възможно използването на по-големи гуми, позволявайки на колелата да бъдат разположени по-високо в страничния профил, и намалява усещането за дължина и визуална маса.
Focus въвежда в семейния автомобил джаджи, еквивалентни на автономност Ниво 2. Усъвършенстваните технологии Ford Co-Pilot360 подобряват защитата, управлението и паркирането и са проектирани да направят шофирането по-лесно и по-безопасно.
Функциите адаптивен круиз контрол със система Stop & Go, разпознаване на пътните знаци за скорост и придържане в средата на лентата помагат на автомобила да поддържа дистанция до превозните средства отпред, спомагат за намаляване на стреса по време на дълги пътувания, като поддържат автомобила в средата на лентата, и могат да регулират скоростта в рамките на законовото ограничение, като следят за знаци за ограничение на скоростта и използват също навигационната система на колата.
Адаптивният круиз
контрол работи при
скорост до 200 км/ч
Новата функция Stop & Go позволява на адаптивния круиз контрол да спре автомобила напълно в натоварен трафик, като използва до 50% от цялата спирачна сила, и автоматично да потегли, ако продължителността на спирането е по-кратка от 3 секунди. При спиране за повече от 3 секунди водачът може да натисне бутон на волана или леко да натисне педала на газта, за да тръгне отново.
Технологията за придържане в лентата следи маркировката на пътя и може да приложи лек, но отчетлив въртящ момент върху кормилната система, за да помогне на водачите да останат в лентата си, когато адаптивният круиз контрол е активиран. Проектирана да подпомага водачите при скорост до 200 км/ч, технологията дава визуални и звукови предупреждения, ако засече липса на движение на волана от страна на водача. Първият хедъп дисплей за европейски модел на Ford пък осигурява по-голям комфорт зад волана.
Активният паркинг асистент позволява напълно автоматично паркиране с едно натискане на бутона. Стандартните избираеми режими на шофиране, 20-те процента подобрение на торсионната здравина и изолирано независимо задно окачване, предлагащо непрекъснат контрол на амортисьорите за първи път при Focus, подобряват пътното поведение и комфорта.
Focus представя поставка за безжично зареждане, мултимедийна система с гласово командване SYNC 3 с 8-инчов сензорен екран и аудиосистема B&O PLAY.
Адаптивните фарове на Ford с прогнозно завиване на светлините и отчитане на пътните знаци за пръв път регулират лъча на фаровете за максимална видимост преди достигане на завой, кръстовище или кръгово.
Системата използва предната камера, за да следи маркировката на пътя до 65 метра напред.
Усъвършенстваният асистент за предотвратяване на сблъсъци със засичане на пешеходци и велосипедисти на Ford може да засича хора на или близо до пътя, или които може да пресекат траекторията на автомобила. Системата автоматично прилага спирачките, ако засече потенциален сблъсък и водачът не реагира на предупрежденията. Тя вече може да засича и велосипедисти и функционира в тъмното, като използва светлината от фаровете.