Отдавна не бях карал в рамките на 24 часа по време на групов тест толкова километри. С BMW Серия 6 Gran Tourismo буквално минахме надлъж и нашир през Югозападна България, прекосявайки през три планини - Рила, Пирин и Родопите, през магистрала, скоростни пътища и такива, от които дъхът ви спира и дори не подозирате, че ги има в красивата ни родина.
Също така отдавна след такова яко каране и возене не само че не се чувствах въобще изморен от престоя си в автомобила, но не ми се и слизаше. За някои от колегите огромният луксозен хечбек за дълги пътувания BMW Серия 6 Gran Tourismo не е същинският представител на марката, други се чудеха каква ще е пазарната ниша на тази кола, но всички се обединихме около това, че този модел е един отличен автомобил за дълги разстояния (от американския тип круизъри), а в същото време и такъв, с който може да изпитате и удоволствие от шофирането по шосета, изпъстрени със стръмни виражи.
Какво е всъщност BMW Серия 6 Gran Tourismo? Това е возило, което сменя появилото се през 2009 г. BMW Gran Turismo на базата на тогавашната 5-а серия с индекса F07. Някои ще попитат за какво е нужен този фаст бек, петврато купе или по-простичко казано премиум хечбек, след като в моделната гама на баварците съществува далеч по-проходимият BMW X6? Ами Гран Туризмо събира класическите черти на един премиум седан, като съчетава в себе си комфорта и мощността на “седмицата”, управляемостта на “петицата” и функционалността на едно голямо луксозно комби.
В BMW Серия 6 Gran Tourismo каквито са комфортът и пространството отпред, такива са и на задните две кресла благодарение на внушителните 3070 мм колесна база. А багажникът на колата е толкова голям, че ще поберете куфарите ако не за околосветско пътешествие, то за една класическа едномесечна обиколка на Европа.
Пространството за
багажа е с обем
610 литра
и може да се увеличи до 1800 л при сгънати седалки.
Позицията на креслото на водача е по-висока от “нормалните” седани и комбита (с 6 сантиметра) и ще се хареса на любителите на модерните кросоувъри. Въпреки наличието на пневматично окачване, възможността за промяна на клиренса и задвижването на 4-те колела обаче силата на този баровски баварец е на асфалта.
Допълнителен спортен дух осигуряват активната стабилизация на каросерията срещу накланяне и интегралното активно кормилно управление. При движение по пътища с лоши настилки клиренсът може да бъде увеличен с 20 мм. Възможно е и снишаване с 10 мм в режим Sport и автоматично при скорост над 120 км/ч.
Окачването на това Гран Туризмо е малко по-стегнато от 7-а серия и по-мекичко от това на “петицата”. Управляемостта също е такава.
В завоите се
“гмурва” почти
като 5-а серия
(пречи малко високата позиция на шофьорската седалка), а при движение с много висока скорост по магистрала е комфортна и в същото време стабилна като една истинска “седмица”. Това е била и целта на инженерите от Мюнхен - да съчетаят комфорта на 7-а серия с управляемостта на 5-а серия. Е, определено им се е получило.
Луксозният хечбек се предлага с такива мощни и съвременни двигатели, съчетани с 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic, че общо взето, няма голямо значение какъв двигател ще изберете - бензинов или дизелов. Модификацията BMW 630i Gran Tourismo се задвижва от 2-литров 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 258 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Той позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди и изразходва средно 6,6 л/100 км. Моделът 640i GT е снабден с 3-литров редови 6-цилиндров мотор с мощност 340 к.с. и максимален въртящ момент от 450 Нм. С него BMW 640i xDrive GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 сек.
Дизеловият вариант 630d xDrive GT се задвижва от 3-литров 6-цилиндров агрегат с 265 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 секунди. Средният разход на този дизел, който изпробвахме, е в рамките на 4,9-5,9 л на 100 км. Това означава, че при по-умерено и разумно каране с този луксозен хечбек може спокойно да надхвърлите пробег от 1000-1100 км с едно зареждане на резервоара.
Асистиращите системи доближават това беемве към автономното шофиране. Джаджите ползват серийна стереокамера, както и радарни и ултразвукови сензори за следене на пространството около колата. Колата може да бъде снабдена с активен контрол на скоростта с функция “Спри и тръгни”, който може да се ползва между 0 и 210 км/ч. Към това е добавен и асистент за завиване и водене в лентата. Той се ориентира по хоризонталната маркировка и движещите се отпред коли. За BMW Серия 6 Gran Tourismo се предлага и дистанционно паркиране, което се извършва от чип ключ.