Когато бай Иван иска да отиде на море

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6352514 Когато бай Иван иска да отиде на море Когато бай Иван иска да отиде на море www.24chasa.bg

Пътища има, но защо администрацията не си върши работата ефективно

БАЙ ИВАН иска да ходи на море, затова правителството му строи магистрала – една до Българското Черноморие и още две до Гърция и Турция.

Движението по магистралите включва редица регулации, като максимална скорост от 140 км/ч, забрана за движение в лентата за принудително спиране, сигнализиране при авария на автомобила на пътя и т.н.

Нарушаването на тези ограничения, както и неразумното шофиране могат да доведат до пътнотранспортно произшествие, което може да доведе до затрудняване и дори спиране на движението по магистралата.

Редица институции като Бърза помощ, Пътна полиция и Пътна помощ са ангажирани с оказване на помощ на пострадалите при катастрофи, както и за възстановяване на движението по магистралата.

Добре, но нарушаването на правилата за движение по магистралата нерядко води и до нови инциденти като този отпреди седмица, при който лек автомобил се удря в линейка, отзовала се на по-ранна катастрофа. Което автоматично води до затруднено движение по пътя, което допълнително се усложнява от това, че редица шофьори решават да “избегнат” задръстването, като минат през аварийната лента.

Това не само води до удължаване на задръстването като разстояние – инцидентът от 14 ч на 16 юли, неделя, е в разстояние на 35 км, но и удължава възстановяването на нормалното движение като време, тъй като представители на отговорните институции (изброени по-горе) не могат да стигнат до мястото на инцидента.

Всичко това, естествено, принуждава бай Иван да се движи по магистрала, чиято максимална скорост е 140 км/ч, със скоростта, с която се движи в участъка преди Орлов мост в час пик всеки делничен ден. За разлика от участъка в центъра на града, който е не повече от 1-2 км, задръстването по магистралата продължава в разстояние на над 30 км и отнема значително повече време.

И докато една от основните причини за задръстванията в центъра на града е регулирането на движението, то в случката на магистралата това е инцидент, последиците от който не са отстранени своевременно, и допълнителното усложняване на ситуацията от движещите се в аварийната лента автомобили. При тези условия е нормално бай Иван да се зачуди за какво плаща за тази магистрала (данъци и винетки) и за заплатите на държавните служители, като реално не може да използва магистралата свободно.

Макар и по-горната история да е от сравнително битов характер, тя силно наподобява изготвянето и прилагането на нормативната уредба в страната. Ако заместим шофьора бай Иван от тази история с предприемача Ханс, който е решил да инвестира в България, ситуацията няма да е много по-различна.

Ханс знае, че за развиване на дадена дейност има определени изисквания, които той покрива, но му прави впечатление, че:

- изискванията невинаги се спазват и администрацията има последната дума с обяснението “тука е така”;

- Ханс е длъжен да спазва поставените срокове, докато за администрацията те са в най-добрия случай пожелателни;

- има компании, за които изискванията или не се отнасят, или се отнасят в по-малка степен, но неговата не е сред тях;

- въпроси и жалби относно нарушаване на процедурите в най-добрия случай водят до липса на отговор, а в най-лошия – проверки на дейността на Ханс;

- защита на правата му по съдебен път е по-скоро загуба на време.

След всичко това е нормално Ханс, както и бай Иван да се запитат – за какво плащат данъци, такси и осигуровки и спазват куп други административни изисквания, като реално възможността им да развиват икономическа дейност е ограничена.

С други думи, за какво плащаме за пътна инфраструктура, която не можем да използваме, и за администрация, която не си върши работата?

Други от Лично мнение

Коментар на седмицата №3: Европа е под заплаха - не от Тръмп, а от новия свят

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на седмицата. Този е №3 и е събрал над 11 404 прочитания: Притеснявам се да не ни се наложи спешно да харчим повече от 4 на сто за отбрана ДОНАЛД Тръмп не дължи нищо на миналото, на факта, че трансатлантическата връзка на патронаж от страна на Вашингтон към Западна Европа след разгрома на Хитлер

Европа е под заплаха - не от Тръмп, а от новия свят

Притеснявам се да не ни се наложи спешно да харчим повече от 4 на сто за отбрана ДОНАЛД Тръмп не дължи нищо на миналото, на факта, че трансатлантическата връзка на патронаж от страна на Вашингтон към Западна Европа след разгрома на Хитлер създаде и утвърди ролята на САЩ като свръхвелика сила. Той не смята за необходимо да си припомня,

Кой не иска още едни 1 млрд. лв. в хазната

Странно е вицепремиер да се обявява против закон за правила при горивата, след като сивият сектор е 30% СЛЕДЕЙКИ дебатите около новия закон за горивата, човек може да остане с впечатлението, че държавата е силно разколебана в желанието си да вземе още един млрд. лв. годишно като приход в хазната. А когато това колебание идва от вицепремиер,

Колко струва животът на човек с увреждания?

Битката е солидарна - за всички групи. По конвенцията на ООН България е длъжна да осигури 20 млрд. лева ИВАН ЛЮБЕНОВ, Обединение на социалните работници ПОЗВОЛЯВАМ си да направя бърз анализ от позицията на човек с увреждане, нуждаещ се от лична помощ, но и като експерт в социална сфера от повече от 20 г.

Турция и Русия - голямата разлика

Икономическият национализъм ще е в основата на опита на Ердоган да укрепи властта си НЕ ОТПИСВАЙТЕ Турция. И не сравнявайте дефектната ѝ демокрация с Русия. Разликата е сериозна. Турция е дълбоко разделена страна и това разделение, макар и не както ни се иска на нас и далеч не по най-справедливия начин, се отрази в изборите.

“Антиквизацията” на Македония и тиквеният манталитет

За името на Македония България се държи зряло и сдържано ПОЗИЦИЯТА на българското правителство по последните развития на проблема за името на Македония е адекватна и зряла. България има своите неотменими национални интереси, свързани с нашата съседка Република Македония, и ние сме решили да защитаваме тези интереси в отговорно съгласие с

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Лично мнение

Кравешка демокрация

Няма логика нашенци да преяждат с плескавици в Босилеград, а кравата беглец да се смята за бактериално оръжие ПЕНКА не е първата крава, попаднала под ударите на безсърдечното и крайно безумно на моменти европейско законодателство. Преди 8 години нейна посестрима, нарочената за клане германка Ивон,

Покажи на тези норвежци как се снима!

Всички щракат с камерите на джиесеми как някой бие някого, но да подадат сигнал - абсурд РАЗКАЗИТЕ на българи, избягали или пострадали от строгата социална система в Норвегия, разбуниха духовете у нас и породиха вълна от възмущение. Що за страна е тази, в която родителите се страхуват да си гледат децата и са под угрозата да им бъдат отнети дори

Европа губи “иранската битка” със САЩ

Европейските политици не са в състояние да платят цената за запазването на ядрената сделка, защото бизнесът е с вързани ръце ФРАНЦИЯ, Германия и Великобритания обявяват икономическа война на САЩ? Тази хипотеза бързо завладя първите страници на вестниците, след като САЩ се изтеглиха от ядреното споразумение с Техеран,

24 май да е националният ни празник

Нека се направи референдум АЗ НЕ СЪМ инициаторът - аз само казвам това, което е на езика на всички: 24 МАЙ ДА БЪДЕ ОБЯВЕН ЗА НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК НА БЪЛГАРИЯ! В суматохата на събитията в края на февруари 1990 г. VI социалистическо Народно събрание с председател Станко Тодоров замени бързешката 9 септември с 3 март. Това не беше добър избор.

1, 2, 3... 12! Да ви е 13!

13 се редуцира до 4, което носи посланието за работа, за това, че човек постига всичко сам и с много труд И ТАЗИ година под прозореца ми от обяд до вечерта нестройни, но радостни гласове броят от 1 до 12. След дванайсет следва много стройно “Уаааааа!”, смях, клаксони и превъртане на гуми. Поредните изкласили наши деца поемат по магистралата на

Древните находки ли да се преместят, или да завие магистралата

Ами ако се препроектира трасето на “Струма” и пак достигне до древно селище? ДЕСЕТИНА древни селища попаднаха под готовите лотове на магистрала “Струма” от София до Кулата. Всъщност, ако финансирането за изграждането на аутобана не беше осигурено, държавата едва ли щеше да намери средства за такива мащабни археологически разкопки.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber