"Нова броудкастинг груп" - компанията, собственик на Нова тв и каналите "Диема", поиска чисто нова и модерна система за измерване на аудиторията, която да отразява вярно резултатите на медиите и на която всички да имат доверие. Това съобщи директорът продажби на компанията Красимира Василева, след като телевизиите и рекламните агенции чуха резултатите от одита на пийпълметричната система ГАРБ, направен от френската компания CESP.
Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1 до 4 лева
Фирмата, изготвила одита, заявява, че има резерви към резултатите за телевизионната аудитория. Според доклада панелът - т.е. зрителите, в чиито домове се мери гледаемостта, не е представителен по отношение на начина на приемане на телевизионния сигнал. Той не отговарял на реалността сред населението. Одиторът обръща внимание на периода, за който панелистите участват в изследването. Според данни, предоставени от ГАРБ, през следващата година над 37% от домакинствата в панела ще надвишат максимално допустимия период за участие в панела.
CESP са установили и аномалии в зрителското поведение. Например участници в панела, които не гледат телевизия в продължение на много месеци, или такива, които гледат телевизия по 23 часа на ден.