Проучвания помагат на бизнеса да излиза на чужди пазари

https://www.24chasa.bg/Article/1728796 Проучвания помагат на бизнеса да излиза на чужди пазари Проучвания помагат на бизнеса да излиза на чужди пазари www.24chasa.bg
Електрониката, електротехниката, химията, парфюмерията и козметиката, машиностроенето, производството на мебели са част от приоритетно подкрепяните сектори. СНИМКА: БУЛФОТО

Производител иска да разшири пазарите, на които изнася, но не е запознат с възможностите и условията в много от държавите. Изпраща запитване до Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия и оттам възлагат изработване на пазарно проучване. Чрез него и други компании от същия сектор могат да се ориентират за правилата, спецификите, конкуренцията, конкретните канали и потенциалните партньори за износ.

Тази форма на подкрепа за бизнеса - чрез проучвания на условията, ще бъде реализирана по изпълнявания от агенцията европейски проект за насърчаване на интернационализацията на българските фирми. Като част от него ведомството обяви процедура за избор на изпълнител, който да изготви 170 продуктови пазарни проучвания.

"110 от тях трябва да бъдат в страни от Европа, 60 - за държави извън този континент. Целта е да се придобие информация за състоянието на съответния пазар, тенденциите за развитие, условията - както качествените по отношение на съответния продукт или група от стоки, така и за финансовата конюнктура и съответните методи, техники за навлизане на дадения пазар", обясни директорът на агенцията Марияна Велкова. Всяко проучване ще включва позициониране на три сходни продукта от една митническа тарифна група на пазара в дадена държава.

МАРИЯНА ВЕЛКОВА

Проучванията са разпределени по приоритетни сектори и целеви пазари. Определянето им се базира на официалните данни за дела им в износа и създаваната заетост. Взети са предвид и предложенията на браншовите организации, както и резултатите от анкета сред над десет хиляди предприятия от базата данни на агенцията.

"Една от най-важните цели на тези проучвания е намирането на потенциални партньори на български производители, така че да могат да осъществят успешен експорт на съответния пазар", обясни още Велкова.

Секторите и пазарите са заложени в условията на поръчката, но след това проучванията за конкретни стоки и групи ще зависят от интереса на фирмите към тях. Ако е малък към даден сектор, усилията ще се насочват към индустрия, за която има по-голям. Задължително всяко проучване ще съдържа обзор на сектора, с условията за реализиране на продукт или група от стоки и контактна информация, обясни шефът на агенцията.

Това означава, че ще има информация за нормативната рамка, митническите изисквания, лиценционните режими, отговорните институции. Освен това ще има
описание на характеристиките на клиентите и на тенденциите в търсенето,
на потенциалните дистрибутори и логистика, данни как се развиват местното производство и вносът в съответния сектор. Ще има и разширен списък на водещите компании и конкуренти в търговията, местните производители, преработватели, вносители, търговци на едро и на дребно.

Компаниите ще получат и практически съвети как да навлязат на пазара и списъци, съдържащи както всички потенциални партньори за износ на съответните стоки, така и кратък списък с контакти на всички организации, потвърдили интерес към българските продукти.
Бюджетът на процедурата, по която ще бъдат изготвени проучванията, е 1,7 млн. лв.

Оферти по нея се приемат до 28 януари. Очакванията са да има избран изпълнител до края на февруари и ако няма обжалване, той да започне веднага работа. Предвижда се месечно да му се възлагат до 25 анализа.

Всички готови проучвания ще се публикуват на експортния портал, създаден от агенцията също по проекта за насърчаване на износа. Чрез него компаниите имат достъп до актуална маркетингова информация, необходима за навлизане на чуждите пазари, могат да търсят бизнес партньори, да се свързват с експертите от агенцията и др.

"Стремим се рубриките да се обогатяват с максимално полезна информация, да публикуваме повече аналитични, маркетингови данни, предстои да се абонираме за специализирани икономически издания с такъв тип информация", обясни Велкова.
Порталът стартира през 2011 г. и има над 42 000 посещения, регистрирали са се над 2700 фирми, като 146 от тях поддържат сами профилите си.

"Разчитаме на тази актуална информация - чрез нея периодично им изпращаме бюлетин с всичко предстоящо и
интересно, което организираме, информация за предстоящи търгове и процедури по света", каза Велкова, като подчерта защо е важно фирмите да посочват актуални контакти.

Допълнително агенцията организира и обучения за предприемачите как да излязат на външни пазари. По проекта е предвидено провеждането на общо 125, като до момента са организирани 43. В тях са се включили представители на 822 малки и средни фирми. Организират се и търговски мисии и участия в международни изложения (виж карето).
Наблюденията на агенцията показват, че все повече български предприятия насочват интереса си към пазарите в Азия и Латинска Америка.

Това е важна индикация за нас както по отношение на планирането на промоционалните дейности, така и за проучванията, които ще възлагаме, казва Велкова.
За да се реализират всички предвидени дейности, изпълнението на проекта за интернационализация предстои да бъде удължено с 12 месеца - до 21 април догодина. Той стартира през април 2010 г. и е с финансиране по оперативна програма "Конкурентоспособност".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Сръбски министър: Сърбия ще се превърне в регионален хъб за китайски инвестиции

Сърбия се позиционира като важна регионална точка, като регионален хъб за китайски инвестиции в тази част на Европа, заяви министърът на търговията, туризма и телекомуникациите Расим Ляич, цитиран от Танюг. Той подчерта, че посещението на водената от президента сръбска делегация в Китай е от огромно значение за страната,

9 начина да сте готови за Black Friday 2018

Дори Black Friday 2018 да изглежда, че е далеч никога не е твърде късно да започнете планирането! Дори търговците от всички държави по света да са заети и да гарантират, че разполагат с достатъчно стоки, те подобряват офертите си за Black Friday. Вие също трябва да направите своята стратегия за пазаруване по време на Black Friday.

Alibaba обяви създаването на компания за чипове и квантови процесори

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba обяви, че създава компания за производство на чипове и квантови процесори. Новината беше съобщена в сряда от техническия директор на компанията Джан Дзиенфън, който оглавява и академията на Алибаба „Damo", предава bulgarian.cri.cn. Новата компания се състои от C-Sky Microsystems,

Петков: Ако има промяна в цената на тока, енергийните помощи може да се променят до 1 октомври

Ако има промяна в цената на електроенергията, размерът на енергийните помощи може да бъде променен до 1 октомври, каза пред журналисти социалният министър Бисер Петков. Той беше помолен да коментира ще се отрази ли увеличението на цената на природния газ върху енергийните помощи, предаде БТА.  Бисер Петков припомни,

Шефът на белгийско-китайската търговска камара призова за засилване на връзките между Китай и ЕС

Бернар де Вит, председател на белгийско-китайската търговска камара, заяви в интервю за нашето радио в Брюксел, че Китай и ЕС трябва да засилят сътрудничеството и да работят заедно срещу търговския протекционизъм, тъй като общите интереси на двете страни са по-големи от различията, а сътрудничеството между тях се основава на взаимната изгода и

Ердоган: Отношенията ни с Вашингтон ще укрепнат чрез инвестиции и търговия

Отношенията между Вашингтон и Анкара ще укрепнат чрез инвестиции и търговия, заяви турският президент Реджеп Тайип Ердоган в реч пред американски инвеститори в Анкара, предаде Ройтерс. Двете страни имат търкания по редица въпроси, сред които политиката на Вашингтон в Сирия, настояването на Анкара за ектрадиция на мюсюлмански духовник,

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Турция представи хибриден локомотив на изложение в Берлин

Турция представи хибриден локомотив собствено производство на изложение в Берлин, съобщи Анадолската агенция. Турската компания за производство на локомотиви и двигатели ТЮЛОМСАШ (TULOMSAS) съобщи, че новият хибриден локомотив е бил представен на Международния търговски панаир за транспортна технология (InnoTrans) в германската столица.

Експерт: Търговските вериги имат право до повишат цената на продукта

Председателят на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Мариана Кукушева заяви за "Здравей, България", че търговските вериги имат право до повишат цената на продукта, без да питат доставчиците. По нейни думи цената е започнала да се покачва още през юли, като увеличението е с 0,80 лв. "Хлябът е натоварен с едно социално очакване.

Цигари Compliment от нелегалните фабрики са номер 1 на черния пазар

Цигарите Compliment - марка, която не се произвежда легално от нито една от тютюневите компании в България, са достигнали забележителен дял на контрабандния пазар у нас - 17,5%. Иначе като цяло нелегалните цигари, продавани в България, са паднали през второто тримесечие на 2018 г. до рекордно ниските 4,7% в сравнение с 34,5% през 2010 г.

Петкова: Няма политик, който да не се тревожи от вдигане на тока

Няма политик и няма човек, който да не се притеснява от евентуални рискове за увеличаване на цените на енергийните ресурси, защото това влияе пряко и на бизнеса, и на битовите потребители, каза министърът на енергетиката Теменужка Петкова пред Би Ти Ви тази сутрин. Няма как да не се притесняваме, но трябва да се отчита това,

Кипър и Египет ще правят подводен газопровод за износ на природен газ

Кипър и Египет подписаха днес споразумение за изграждането на подводен газопровод за износ на природен газ към Египет, съобщава в. "Сайпръс мейл". Споразумението беше подписано от кипърския министър на енергетиката Георгиос Лакотрипис и египетския министър на петрола и минералните ресурси Тарик ел Мола.

Контрабандата на цигари в България най-ниска в ЕС, падна до 4,7% (Обзор)

Контрабандните цигари, продавани в България, са паднали през второто тримесечие на 2018 г. до рекордно ниските 4,7% в сравнение с 34,5% през 2010 г. Това показват данните от последното проучване, поръчано от инициативата “Срещу незаконната търговия”, която обединява производители и вносители на цигари у нас.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber